Sűrű Sötét blog

minden lépésnél van tovább

Csuka I.

"Egy pár cipő meg tudja változtatni az egész életedet" 

Ki mondhatta ezt a bölcsességet, ha már erre a méltán híres, futásban mérvadó blogra is kikerült?

  • Scott Jurek???
  • Dean Karnazes??
  • Jenn Shelton???

 

 

 

Hamupipőke baszki, de azért ebbe a helyzetbe is bele lehet magyarázni.

Az Armadám fejezetben (amely eredeti módon megint egy zenéről kapta a nevét /elhatárolódom/) a futásomhoz szükséges, vagy szükségesnek vélt cuccokról írnék pár sor tapasztalatot, véleményt.

Elsőként a címben is olvasható halfaj névrokonát, a futócipőt mutatnám be. (Mivel többet is használok, ezért lesz majd Csuka II., III.,...,n, n+1 is, reméljük.)

Az első terepfutócipőm (mint szerintem sokunknak) egy nem terepfutócipő volt. Vagyis még mindig az, mert still alive. Ezt a cipőt Nike Flexnek nevezik. A 2012-es modellről van szó, én 2013-14 körül vettem, kb 12 000 ft volt az outletben, és amúgy nem okozott csalódást.

Kicsit  a cipőről részletesebben (!!szigorúan amatőr észrevételek!!) :

  • tömege: 300 g körüli (az amazonon ezt írta valami tag, egyéb ofisöl infot nem találtam róla, majd lemérem, ha rendbe jön a konyhai mérleg és szüleim nem látják). Én annyira nem vagyok otthon a futócipők technikai paramétereiben, de érezhetően egy könnyű, gyors, hajlékony csukát akartak ezzel dobni ( gondolom rokonságban a free runnal,5.0-val, flyknkittel, stb.)
  • a cipő elejének anyaga egy jól szellőző műszálas, hálós szerkezetű matéria, ami kapott valami műbőr hatású erősítést a lábujjaknál, és keresztül-kasul a láb oldalán kb. 0,75 cm szélességben. A saroknál hasonló a felépítés, de ott a cipő belseje egy kellemes, selymes tapintású anyaggal lett megtolva (amely nekem eddig még mindig nem kopott ki, ez azért baba). A saroknál hiába ez az erősítés, tartást egyáltalán nem ad, így kelt egy kis naturális érzetet. 
  • a talp: kb. 2 cm a legvastagabb rész a sarki pontnál, a talp orr alatti magassága: 1,4 cm, a drop nem túl nagy.
  • talpmintázat: hát nem tudom ennek mennyi értelme lesz, de a száraz, döngölt mezei, erdei utakon elmegy, az első komolyabb akadálynál (sár, hó, latyak, jég, szögesdrót) már persze alkalmatlan a terepfutásra, de hát nem is erre tervezték szegényt. A talpmintázat amúgy változó méretű, zömmel kb. 1x2 cm-es, 2,5x3 cm-es felületű, lekerekített sarkú kockákból áll, szerintem kényelmes.

 

Eleinte egy atlétikaverseny 1500-as számára készülve vetettem meg apával, majd a falu utcáin futottam vele+ tatai Öreg-tó , Cseke-tó, ilyesmik. Meg persze a versenyen. Egyszer egy random félmaratont is teljesítettem vele,bringa úton végig. 

Ez a csuka volt az, amiben elkezdtem a "komolyabb" terepfutást. '16 december végétől, január nagy részében a havas, jeges, taknyos Gerecsében nyúztam szegényt, együtt csúszkáltunk, estünk, néha futottunk. Ezek után jött Csuka II., a Baboa Körre '17 februárjában már ebben mentem.

Amúgy mai napig előveszem (a cipőt), ha valamilyen furcsa okból kifolyólag betonon futnék, és még mindig tök okés szerintem.

Aki szereti a könnyű, naturális beütésű cipőket, pláne olcsón /sry, egyetemista vagyok/,  azoknak mindenképpen ajánlom. Jól bírja a témát, nekem az oldalán van egy kis hasadás, de simán elbírja így is.

 

 

flex.jpgKis drop, hajlékony, bevágott talp, szép, ápolt fehér szín.

 

 

flextalp.jpg

A csuka oldalának alján, a belső részen elkezdett kicsit szétjönni a vékony, hálós anyag, de amíg nem pronál ki rajta az egész lábfejem, addig szerintem marad. Jól látható a talpmintázat is.

 

UGYANITT MEGKÍMÉLT ÁLLAPOTÚ, 2012-ES NIKE FLEX /ALAPBÓL IS SZÜRKE!!44!!!/ MODELL OLCSÓN ELADÓ!!

A bejegyzés trackback címe:

https://surusotet.blog.hu/api/trackback/id/tr6412703969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Friss topikok

süti beállítások módosítása