Sűrű Sötét blog

minden lépésnél van tovább

watch my watch
Tomtom runner 3 cardio

 Kicsit upgradelem az armadámat. Karácsonyi ajándék, akció, jó (de kevés) review, egyenes út ehhez:

 

TomTom Runner 3 Cardio

 

Igazat megvallva, sosem szerettem a futásaimat méregetni, aztán kielemezni utána. Nekem bőven elég volt, hogy a futás után csekkoltam az időmet, a kilit meg a szintet. El sem tudtam képzelni, hogy mennyire izgalmas is ez. És mennyire hasznos.

Mivel vannak céljaim, úgy gondoltam, hogy nem ártana beszerezni egy ilyesmit, miután a leghosszabb futásom közben a telóm elveszeti a jelet és ez kicsit elrontja a mágikus élményt felbssza az agyad. Gondolkodtam sok félén. Nyilván az első a Polar m400-430, de nekem kicsit drágának tűnt. Tudom, hogy érdemes megfizetni a minőséget meg minden, de pulzusmérés nélkül is 55-60 kba fáj.és még annyira nem is tetszik. 

Megnéztem tehát a konkurenciát. A Garmint kb. az elején el is engedtem. Egyelőre túl komoly, lehet, hogy nem is tudnék rá vigyázni kellőképp, azért meg kár lenne. Meg amúgy is gondolj bele: elmész a versenyre, látják a társak, hogy milyen baba fullos garminod van, aztán mondjuk simán odavernek futás közben, és azt gondolják: "nesze kisköcsög, nem az óra teszi a terepfutót!" Persze ilyen nem fordul elő (mármint, hogy beszóljon egyik versenyző a másiknak), de azért na.

Megnéztem pár  Geonute decathlonos review-t, de nem győztek meg, tényleg túl olcsók, hogy igaz(i)ak legyenek, bár kezdőknek biztos elég lehet.

Nekem a legfontosabb a GPS adó minősége volt. Ebben a TomTom elég jó, mivel egy alapvetően navigációval foglalkozó vállalat. Lényeges volt, hogy 'szőlősön, a házunk előtt ne kelljen 5 percet várnom és kószálnom, mert gyenge a jel. A másik persze, hogy futás közben ne veszítsen jelet, illetve, ha lehet, legyen benne lehetőség útvonal feltöltésére, vagy legalább csiganyálazásra. Ezek bejöttek, a TT runner 3 GPS jelet nagyon könnyen talál, szerintem 10-15 másodpercnél többet sosem kellett várnom. Útvonalakat lehet rá tölteni, tök jó, van csiganyál, szóval vissza tudsz térni a kezdetekhez bármikor. És persze van beépített iránytű is.

 

Tetszett. A súlya kb. 50 gramm, szinte nem is érzed. A szíj furcsa lehet kicsit, de nekem bejön, puha, kicsit rugalmas, passzol a csuklóra. És a színe is elég vagány, a fekete/zöld kombó igazi terepi feelinget ad.

Az aksi időtartama is abszolút kielégítő, kb. 5 naponta kell tölteni, ha mondjuk heti 4-szer futsz 10-15 kilit pulzusméréssel és gps-szel. A töltés ideje pedig elég alacsony, bár nem mértem még, de a semmiről maxra töltés 2 óra alatt van, ez tuti. Ja és vízálló asszem 40m-ig, bőven jó.

Ami még óriási királyság, az az app. Az órát kékfoggal lehet szinkronizálni a telóra letöltött TomTom sports app-al. Egyszerű a kezelése, de nagyon alapos. Nyilván rátolod az egész napos aktivitásodat a telóra, látod, hogy mennyit sétáltál zusammen, mennyit futottál, mennyit aludtál.

A futás része kicsit alaposabban: 3 nagy menüpont+ térkép a kilikkel jelölve, a leggyorsabb szakasz kijelölve. A három menüpont: 

 

csak hogy könnyebb legyen elképzelni...

(hopsz, ezzel spoilereztem a következő bejegyzésemet, a perugai random félmaratonomat..)

  • stats: itinerek emelkedés szeint, ereszkedés szerint, iram szerint, pulzus szerint, és a pulzustartomámynok részletezése %-osan. Ami tt kiemelkedő, hogy ha valamelyik ilyen itinerre rámész, akkor azokat ki is tudod nagyítani, másodpercre meg tudod mondani pl: hogy éppen milyen pulzusod volt. Nagyon jó.

 

  • summary:dátum, táv, idő, elégetett kalória, átlagos idő/kili, Emelkedés, ereszkedés, szint, átlagos pulzus, lépésszám.

 

  • splits: ez az iramot mutatja, kilikre lebontva átlagos pulzusszámmal, és ha rámegyünk, behozza az adott kilit a térképen.

Amúgy kicsit sokalltam az árát, de persze ezt lehet,hogy az ilyen cuccok vásárlásában való rutintalanságom miatt éreztem. A Decathlonban  a sima Runner 3 45k körül mozog. Nekem nem volt annyira fontos, hogy a csuklós-optikai pulzusmérős "Cardio" alfaját vegyem, úgysem pontos annyira, mint a pánt, de leárazva 46 volt ez a változat, úgy már azért egész baráti, szóval bezsákoltam egyet belőle.

Én nem bántam meg, jól elvagyok az adatokkal,élvezem, hogy egyre többet tudok a saját futásomról. Ajánlom amúgy mindenkinek, aki 10-30 kilis távokon szeret futni terepen, és szereti a könnyű, és egyszerűen kezelhető struktúrákat.

 

u.i.: Bocsi a végtelen amatőr review miatt!

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://surusotet.blog.hu/api/trackback/id/tr9113599777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Friss topikok

süti beállítások módosítása